You better shape up cause I need a man

Igår åkte jag å Soe till Gävle för att vara med i Rosa Chansen som sagt. Det är en tävling där man sjunger en låt medan man lämnar 100kr till Rosa Bandet kampanjen. Det sket sig rejält på morgonen för vi fick aldrig ut Honey Honey på skiva så vi satt där en kvart innan vi skulle åka å bah, jaha va ska vi sjunga då?! Vi bestämde oss när vi var framme för att köra You´re the one that I want från Grease eftersom den kan man bra utantill.  Vi anmälde oss vid 11 å skulle upp på scenen på den sista delfinalen. Den första var vid 12, andra vid 1 å den sista vid 2. Vi fick gå runt i 77år å vara nervösa innan det var vi.

När vi hör "programledaren" som heter Erik och är en snygging från TV4 ropade upp oss på scenen tittade vi på varandra å bah OMG! Vi vandra upp där å lämnade pengarna medan Erik presenterade oss lite mer om vilken låt vi skulle sjunga å sånt. Han stog inte på scenen då så när han sa Hej Emelie! så kollade både jag å Soe runt å såg han inte så han bah, ja nu undrar ni vart jag är.. hahaha! Låten gick bra, fick med oss några i publiken å Lingman-folket som stod å sjöng med å dansade hehe så det kändes bra. Sen efteråt kom det lite folk å berömmde oss så det kändes åxå kul :) När det var klart fick vi vänta yttligare en timme för å höra vinnaren, det var en tjej som var en exakt kopia av Amy Diamond som vann. Men hon var faktist bra! Vi kom bland top 5 iaf av 33st så det är asbra å vi är nöjda ändå..

Vi åkte hem hungriga som fan efter att inte ha kunnat äta ett piss under dagen så när vi kom hem lagade vi kyckling, potatisgrejs å bea. Sen sov jag hos Soe å vi var ute å gick å sjöng å sånna vanliga stuff vi brukar göra hehe.

Idag har vi vart på stan lite å när jag kom hem hade jag lite hemma-spa med skrubb å massa härligt i bubbelbadet :)


Kommentarer
Postat av: J.b

hahahahahaahha! Vart fan stog han nånstan då? xD

2008-10-27 @ 00:19:48
URL: http://jeanetteborjessonn.blogg.se/
Postat av: Emmi

Vet inte hahaha såg inte han ju :P xD

2008-10-27 @ 12:47:24
URL: http://emmelieepettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0