FOREVER Aloe Vera

Kom nyss hem från en helt underbar hud/smink kurs på stan. Elins kompis var med å höll i det så därför blev jag bjuden åxå som tur va haha. Jag frågade kära Soe åxå men hon hade ett annat möte inbokat å hann inte riktigt, synd :/ Tänkte försöka komma ihåg vad hon som snackade sa för ngt så att jag kunde berätta lite för er här men ah jag ska skriva så gott jag kan för er som är intresserade :) sjukt mycket text men håll ut ni som orkar..

Det är iaf ett företag som heter FOREVER Aloe Vera (tror ja haha) å det finns ju både smink och hudprodukter att köpa. Hela kursen började så att hon som snackade tog fram en frivillig tjej som fick lägga sig där. Hon började med att rengöra hennes ansikte med en sjukt mild tvål som man kan ha överallt, tom där nere haha ;) Det kunde återställa ph-värdet. Hon masserade runt tvålen med en sorts borste typ som man tydligen kan köpa på kicks. Tror inte den är så dyr men vetinte alls hur jag ska beskriva den så.. Sen sa hon att man skulle peela men det hann hon inte med just då. Det ska man göra minst en gång i veckan å man måste absolut göra det någon gång inom två veckor eftersom det tar två veckor för dedär talgskiten att ta sig upp på huden å två veckor att ta sig bort. Plus att det blir ett mycket mycket bättre resultat när man lägger på foundation elr puder. Hon la på en djuprengörande mask med en pensel å när hon hade mölat av det mesta av den la hon på världens varmaste handduk för att få bort rester och öppna porerna mer. Tror inte hon gjorde så mycket mer innan hon avslutade med ansiktsvatten. Det är bra för att stänga porerna eftersom det är kallt, har man inte ngt sånt kan man använda kallt vatten men bara man ser till att stänga porerna. Hon la på lite foundation på tjejen innan vi blev bjuden på fika haha. Kladdis å saft tog ja, vill inte trycka ner 77kg kakor när jag inte känner ngn haha..

Efter fikat fortsattes det med sminkningen. Hon hade på det ena å de andra. Lite tips kom även fram där, om man har mörka ringar under ögonen ska man ju definitivt inte använda mörka ögonskuggor för de som gillar att ha sånt lite lätt under ögonen. Ist ska man ha en ljus. Det är kanske ganska självklart men hon sa det iaf. Om man vill ha större läppar istället för att ta en massa jäkla sprutor kan man lägga på lite concealer precis som man lägger på en läppenna. Eftersom ljust förstorar så får man fylligare läppar. Har man glitter i läppstiftet/läppglanset ger det åxå ett förstorat uttryck. Ett till tips var om man har dubbelhaka elr stor näsa mm så kan man lägga lite rouge där, t ex dubbelhakan, då lägger man rougen precis under hakan å därför skuggar man bort själva hakan. På näsan äre samma sak fast på sidorna då där den är stor. Jag trodde att det skulle se ut som nå jäkla flammnäsa men det såg faktist bra ut på den hon prövade på.

Det är riktigt inne med lösögonfransar, mest sånna där som man bara sätter längst ut på ögat (om ni fattar). En sak som jag aldrig kollar på när jag köper mascara är att kolla vad den innehåller. Tydligen är det jätteviktigt, innehåller den nickel ska man aldrig köpa den. Jag ska tänka på det nästa gång haha.

Vi fick pröva nå aloe vera drycker åxå som smakade skit. Iaf nu när jag inte är van haha. Dom renar tarmar å allt så det skulle vara bra men ah det var inte gott kan jag säga. Hon sa åxå att när man är vid 25-30 års åldern äre försent att förhindra olika hudproblem så det är nu vi unga har chansen att fixa till det.

Föresten visste jag inte att det fanns 250 - 300 olika sorters Aloe Vera planter. Det var något nytt, trodde det var en å samma planta ja haha..

Ja det är allt jag minns just nu men om man vill beställa ngt kan man alltid beställa kataloger från hemsidan. Inte så rolig sida men beställ ist så finns det kan jag lova. Inte så farliga priser heller. Även jag fick ju med mig lite stuff hem:

Scrub - 181kr

Tvålen (som jag skrev om däruppe) - 152kr

Deo (det ska inte bli vita fläckar på kläderna av den) - 83kr
Aloe Vera läppbalsam - 40kr


Kommentarer
Postat av: /SB

Very Good Gummisnodd! :)

2008-11-13 @ 00:52:33
URL: http://sofiebergqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0