STHLM

Gick upp vid 6 för jag skulle möta Sofie klockan tjugo över 7. Jag gick upp och sminkade mig å klädde på mig. Sen drog jag å då skulle vi till ica för å köpa nåt att äta på på bussen och en dricka men vi hade ju glömt bort att ica öppnar 8 så det blidde ett dyrt köp på macken ist. Fyfaan! Det blev en daim, neverstop och en cola för mig och det kostade mer än 40kr :S Svindyrt! Sedan mötte vi upp alla på parkeringen bakom ica för att dra iväg i rätt buss mot äventyret..

I bussen var det sjukt långtråkigt, bah satt där å glodde. De längst bak spelade ashög musik medan vi hade Sofies mobil på högsta volym. Då sa Anna (lärare) åt oss å stänga av men då ville vi jävlas så då fick Sandra å Linus sätta på musik ist som satt precis framför Anna xD Vi kom fram till Skansen runt halv 11, då gick jag runt med Sofie i en halvtimme typ å vi såg knappt nå djur. Only ett vildsvin, 2 gätter elr vare va och massa fåglar. Då palla vi inge mer så vi satte oss vid nå vattensak och solade ist, dit kom det bara fler och fler som hade tröttnat så tillslut ringde jag Christina (lärare) å berättade att hon kunde pricka av oss så vi kunde dra vidare till stan, då sa hon att hon nästan var vid entrén å med det menade hon tydligen en kvart bort :S ;P Efter ett tag kom hon dit och då kunde vi dra iväg. Då tog jag, Sofie, Jennie, Mickis, Evve och Frida bussen till stan. VI fick åka gratis för att vi var så söta sandvikare, men det förstår väl alla (A)

När vi kom fram splittrades vi och jag å Sofie drog i väg på egen hand. VI försökte hitta en avslutningsklänning men det gick inte riktigt så fullt bra för nån av oss. Vid 2 gick vi å käkade på något konstigt ställe där jag typ alltid käkar när jag är där, vi käkade nachotallrik å de va skitgott. Ett av mina chips flög åt ett annat håll än munnen så då börja vi garva å en tant trodde vi garva åt henne verka de som för hon glodde som om vi hade stått å peka ut henne totalt. Efter maten drog vi iväg igen för å kika på mera kläder, hittade inget alls å i letade efter Cripsin åxå men inte en skymt av den såg vi. Fan då! Det ända vi fick med oss hem var en varsin tröja, jag köpte en grå från Cubus och Sofie köpte en brun-beige från Gina Tricot. Då var det dags att kuta till bussen, vi missa den precis för vi stod på fel sida, då var klockan 6 och det var sista bussen innan vi skulle möta klassen halv 7 xD DÅ fick vi damp å sprang efter bussen, vi hann med fram till en korsning då den stannde men dum som vi va våga ingen knacka på dörren å fråga om vi kunde hoppa in så vi sprang vidare till nästa busstopp och där hann vi WAAY långt före bussen, stotla å glada som vi var å trodde att allt hade fixat sig, slingra vi fram plånboken och väntade på bussen. När den kom frågade vi hur mkt det kostade men då lära man tydligen ha en kupong och han va tydligen inte lika snäll som den förra chaffören så det gick inte va vi än sa :/ Då ringde jag Magnus (lärare) men han svarade inte så jag ringde Christina (lärare) istället, hon svarade och sa att det inte var något problem alls, vi kunde ta färjan istället. Då frågade vi en tant om vart man kunde ta den så vi sprang dit. Den åkte precis och vi dog nästan. Men vi hann på den efter som kom precis efter. Vi kom fram till Gröna Lund runt 7, så köpte vi åkband. Vi som hade trott att det bara va å klampa fram å köpa vad man ville gick fram till kassan å tänkte köpa. Men då kom en sak och sa att det va hans tur å vi bah . Sen såg vi att man skulle ha nummerlapp så vi tog en sån. Efter en kvart var det vår tur och vi kunde köpa vårat lilla åkband :)

Vi kom in till Gröna Lund direkt efter då fick vi 50kr var av skolan för å köpa mat. Jag ringde Jennie och hörde om vi kunde gå med dom inne där för det är roligare om man är fler å de kunde vi. Så vi gick med Jennie, Evve och Christine därinne ett tag men sen drog jag, Jennie och Sofie till spökhuset. Vi gick in där med massa folk från 9D å höll på å dö, haha värsta roligt! Sen mötte jag upp Elin och kollade på en tjej som sköts iväg med en kanon och flög i lyften till en mattsak. Skit häftigt! (Y) Sen kom Sofie till oss å vi åkte bl a. slänggungorna, pop-express och kvasten där jag och Sofie snackade med två killar som tydligen tog våran plats xD haha! Vi ville ju sitta längst fram juh! :/ :P När det var 1 timme å 20 min kvar till sammlingen gick Sofies sko sönder och då lära jag gå barfota med henne för annars hade vi inte kommit någonstans :/ När vi skulle åka hem hade vi inte hunnit käka ngt än och vi hade inte tid å köpa ngt att äta heller, man fick inte ha mat på bussen men vi hann inte ens köpa en liten frukt. Jag å Sofie räknade ut att under tiden vi satt på bussen och den stod still hade vi hunnit käka 9 korvar ungefär xD Vi frågade ju busschaffisen om vi kunde stanna någonstanns eftersom han hade frågat om vi skulle ta ett stopp på vägen dit. Det kunde han tydligen inte så vi fick vara hungriga. När vi kom hem vid 1 fixade vi makaroner och köttfärssås hos Sofie eftersom vi höll på att dö. Sen la vi oss direkt efter för båda var helt sluuuut!

Vaknade runt halv 12 idag, gick upp å fixades oss sen gick vi ner å gjorde inte ett piss å sen drog jag hem vid kvart över 12 typ. När jag kom hem gick jag ut till poolen och la mig på min madrass där. Flöt runt ett tag tills jag såg att en ful spindel förföljde mig så då vandrade jag snabbt upp å la mig på en solstol ist. Läste lite SOLO medan jag låg där å lyssnade på Ipoden. Sen drog jag till ICA en snabbis med Sofie, köpte lite saker till hemmet. När jag kom hem blandade jag ihop med egna lilla maträtt, kallar den geggamojja i tacobröd xD nerå hah! Det var sallad, grillad kyckling och fetaostbitar i ett tacobröd. Det smakade faktist bra hah! Sen blev det TV resten av kvällen och nu kom mamma nyss hem så nu ska vi käka lite snacks och trockadero ;) göött!

Kraamizaar ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0