Very first time

I tisdags kom jag till Sofie runt 6 tiden i think, då fettade vi i oss lite tacos och sen bar det av till Willys för att inhandla godis :) När vi va hemma igen blev det lite sjungande och sånt men efter det fick vi lust att knäppa lite bilder då vi sminkade oss eftersom vi var helt osminkade, sen klädde vi på oss en varsin klänning från Gina Tricot, jag hade inga skor med mig ju så jag hade tofflor på mig xD å Sofie hade sina avslutningsskor :) Vi knäppte fram till typ halv 3 (bilder kommer senare) och sen drog vi ner för att baka en smulpaj som vi äger på, medans den var inne i ugnen sjöng vi lite. Pajen blev klar och då käkade vi den sammtidigt som vi kikade på Nothing Hill. När vi hade ätit klart somnade vi båda i soffan och låg där tills David kom hem vid 7 och lät som fan. Vi vaknade ju då och gick upp å la oss ist..

Vaknade runt 11 i onsdags och då blev det frulle innan jag drog hem en snabbis för att träffa Helena och Alicia. Jag åkte tbk till Sofie runt halv 2 och då tog vi oss ner mot stan eftersom hon skulle klippa sig, lugg fick det bli och det blev grymt fint :D På dirren efter klippningen åkte vi till Konsum Enen för Sofie skulle filura med något där.. Efteråt åkte vi hem till henne igen och sjöng lite granna :) En liten stund efter det åkte vi till ICA för vi skulle köpa hårfärg, men när vi väl var där kände jag inte för å färga just då så det blev ingen färg för mig men Sofie köpte en och det blev fint de åxå :) Sen blev det en klassisk sväng in på donken.. På kvällen åkte vi ut för att leta på en mysig grillplats. Vi hittade en och där bosatte vi cyklarna och packade upp mat å sånt på ett bord. Vi tänkte grilla korv men vi hade ingen kol så vi tog gammal kol som fanns i en hink på sidan om. Men det behövdes ju något mera så det blev en stor jakt efter bra eldsaker. Tillslut fick vi vår korv som vi grillade och efter det grillade vi även marsmellows :) Asgooott! De va en massa myggisar drygade så vi drog hemmåt till Sofie igen när vi var klara och då var ju Jimmy och David där åxå. Jag och Sofie hade jättekul med en rund bollsak ända tills den rullade bort så då tog vi en annan mimi-boll men den försvann åxå och ingen av oss pallade hämta dom ;) Då började vi spela lite kort ist, sen fick vi lust att spela Ketch (elr hur de stavas xD) Men man kan ju inte bara vara 2 då så vi frågade David å Jimmy om dom ville var med och de ville dom. Jag å Sofie vann överlägset kan jag bara säga.. + att vi hade världens grymmaste tecken (Y) ;P Deras tecken fattade man ju på en gång  så man kunde ketcha lite på dom åxå så vi fick poängen..  Vi spelade i flera timmar och tillslut tänkte jag å Sofie gå upp å lägga oss eftersom det var 4 timmar kvar tills vi skulle vakna igen. Det gick ju inte fullt så bra eftersom Jimmy och David var på drygigt jäkla humör så de tog oss 2 timmar att få ut dom ur hennes run så vi kunde få lite sömn. Problemet var ju bara att solen lös in genom fönstret och man var aspigg igen :( Vi lyckades iaf somna och fick nog 1,5 timmars sömn.

Igår (torsdag) skulle vi upp vid halv 10 men klockan hann nog bli 10 i 10 innan vi stog på benen, vi käkade frulle sen åkte vi å mötte upp Elin vid Amorinen eftersom vi tre skulle åka iväg på en cykeltur under dagen runt Storsjön igen. Det blev en fullspäckad dag med massa skoj, Vi tog de första stoppet vid Årsunda ICA där vi köpte oss fika. Jag å Sofie köpte lika, mini-kladdkaka, brago chokladkakor och 2 festisar medan Elin köpte mini-kladdkaka och lösgodis. Vi satte oss på en grädplätt utanför och käkade kladdisen.. När vi var klara åkte vi igen och sen stannade vi för att bada en gång, Elin doppade allt förutom huvve men jag å Sofie doppade bara till rumpan ;) Vi stannade även för att käka lite smultron som vi såg efter vägen, vi köpte glass och sen var vi å häbngde i en lekpark xD Vi kom hem runt halv 4 så nu har jag märken efter linnet jag hade på mig :S :P Usch va fuuult! Aja när vi var hemma fixade jag å Sofie en varsin hamburgare att käka på och sen åkte vi hem till Sofie igen. Där slappade vi runt tills som skussade hem mig igen och då blev det en massa TV-tittande för mig och sen gick jag å la mig på studs bara för att jag var cptrött efter allt :P

Kraamizaar ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0