Hemma spa

Igår tog jag som sagt en fika med Soe på Marangoni, chokladboll å cola as usual.. Efteråt kikade vi i lite affärer men eftersom vi inte hittade ett skit å båda var helt bestämda på att köpa ngt så drog vi in till Valbo, kom in typ 7 å de stänger ju 8 så lite brådis blev det ju. Varken jag elr Soe hade käkat nå mat förutom frulle å fikat då så båda var typ CPhungriga men vi hade inte tid å käka, innan vi åkte hem hade jag hittat en vit t-shirt på barnavdelningen inne på JC men Soe den stackaren hittade inte ett skit.

När vi kom tbk till Sandviken åkte vi hem till mig å kikade på My super ex-girlfriend, 2 avsnitt av SATC å efter det gick det en film på TV som vi bara blev kvar vid å den var riktigt bra, Taxi. När filmen var slut gjorde vi en spa-natt på bara naturliga saker.

Vi började med att koka upp vatten å sen hällde vi de i en varsin bunke där det låg gurkskivor å en liten skvätt citronsaft, vi satte oss med huvudet i bunken å en handduk över oss i 10min (ångbad)

Efteråt skrubbade vi facet med en blanding av flytande honung och socker, riktigt bra faktist men eftersom det blev över så skrubbade vi även fötterna efter att ha värmt dom lite snabbt i de asvarma vattnet. Vi sköljde av fötter å ansikte innan vi påbörjade nästa moment..

Vi geggade runt en tomatskiva i ansiktet å lät de sitta så i ca 10min, tomat är bra för fet hy. Vi sköljde av det och la oss på golvet å la på massa gurkskivor över ansiktet för återfuktning å näring, vi la även två gurkskivor över ögonen å låg så i typ 10min igen. Riktigt avslappnande (skölj inte av)

Avslutningsvis smörjde vi in oss med en ansiktskräm, fast den var från the store och inte med bara naturens mojs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0